Onnodige zijsprongen

Eric Herni 15 mei 2004 Boekverkoper

In dit tweede deel van Sue Grafton over de vrouwelijke privé detective Kinsey Millhone draait het om de vermissing van Elaine Boldt. Hoewel het in eerste instantie een routineklus lijkt te zijn die te maken heeft met de uitvoering van een testament, komt Millhone er al snel achter dat er meer aan de hand moet zijn. Zo heeft Beverly Danziger, de zus van de vermiste en de opdrachtgeefster, ook wat geheimen te bewaren en blijkt de buurvrouw van Elaine Boldt te zijn vermoord.

Wederom een heel aardig boek van Sue Grafton en ook de humor uit het eerste deel is weer ruim aanwezig. Er zat bijna drie jaar tussen A van Alibi en B staat voor Bedrog en misschien moest Grafton haar draai weer even vinden, want in vergelijking is dit verhaal net even wat minder verrassend. Af en toe lijkt het enigszins te verzanden in onduidelijke plots en wat onnodige zijsprongen. Daarnaast was het exemplaar dat ik heb gelezen (Rainbow Crime) wat onzorgvuldig uitgegeven met ontbrekende zinnen, weggevallen woorden en in sommige gevallen wat storende vertalingen. Maar dat mag ik Sue Grafton uiteraard niet aanrekenen.

Meer recensies van Eric Herni