Prachtig geschreven fantasy voor een brede doelgroep

Erik81 06 augustus 2024
Ik lees niet heel veel Fantasy maar dit boek heeft mijn aandacht zeker vast weten te houden. De verschillende karakters, de magie, de plaatsen waar het gezelschap komt en de magische wezens scheppen een wereld waarin je helemaal kan verdwijnen. Wat ik mooi vindt aan dit boek is dat alle karakters, elk op hun eigen manier, persoonlijke groei doormaken. Elk met hun eigen uitdagingen, verwachtingen vanuit anderen, het overwinnen van onzekerheden of gewoon volop genieten van het leven.

Maar het meest magisch aan dit verhaal is de beschrijving van de plaatsen waar ze komen en de wereld die Katie Vance heeft weten te creƫren met Eticlea. De Whysps die tot de verbeelding spreken, hertogdommen die je graag zelf zou willen bezoeken en de wijsheid maar ook zeker de humor van de Wendes zorgen ervoor dat je wilt blijven lezen en ontdekken. Ook de spanning rondom de bedreiging van Sarynthe en de queeste die gaande is om deze demon een halt toe te roepen blijft in je hoofd zitten en de spanning wordt goed opgebouwd in het hele verhaal.

Duisternis over Eticlea is niet alleen een fantasy boek maar een verhaal over vriendschap, moed en doorzettingsvermogen. De vlotte schrijfstijl en elk hoofdstuk gezien vanuit een ander personage zorgt ervoor dat je wilt blijven lezen en het verhaal lekker doorloopt.

Katie, bedankt dat je mij kennis hebt laten maken met dit magisch koninkrijk en ik kan niet wachten op het vervolg!

Meer recensies van Erik81