Onbeantwoorde vragen.

Goed geschreven verhaal dat voor mij tot bijna de laatste bladzijde op weg is naar vier (misschien wel vijf?) sterren. Prettig leesbare, snelle zinnen. Met droge humor geschreven, hoewel het later in het boek grimmiger wordt. De verschillende personages worden erg goed neergezet en er worden expliciet en impliciet belangrijke vragen gesteld die een spiegel zouden kunnen zijn van (voor) de werkelijke maatschappij en die de lezer nieuwsgierig maken. Maar helaas, die belangrijke vragen blijven tot en met de laatste bladzijde onbeantwoord. Zaadjes die in vruchtbare grond zijn geplant blijken toch niet te ontkiemen. De titel, het gebied 19, komt wel een aantal keren ter sprake in het boek, maar daar gebeurt verder niets mee. Ook op basis van de kaftillustratie had ik andere verwachtingen. Het einde stelt behoorlijk teleur en doet absoluut geen recht aan het verhaal, terwijl dat einde toch echt een afsluiter moet zijn, het toetje van de maaltijd. Vandaar toch maar drie sterren.

Meer recensies van ErwinColsonThimister