(Te) veel ethische vraagstukken!

eveliencm 19 juli 2024
Ik heb dit boek samen met een vriendin gelezen, elke drie weken bespraken we de hoofdstukken en filosofeerden we over de thema’s en ethische vraagstukken. Dat zijn er veel namelijk! Ik had nog niets van Ian McEwan gelezen, zij wel. Door het samen te lezen ga je nog beter nadenken over de impact van bepaalde stukken en onderwerpen en merk je dingen die je zelf over het hoofd had gezien. Daar is dit boek perfect voor!

Dit boek zet je flink aan het denken, dat is het grootste pluspunt. Ook sprak de schrijfstijl me erg aan. Maar door de hoeveelheid aan thema’s wordt niet alles even goed uitgewerkt. Het voelt alsof Ian McEwan met dit boek te veel wilde. Ik kan de thema’s niet noemen zonder spoilers, maar er gebeurt veel. Het einde viel me juist weer een beetje tegen, omdat de gebeurtenissen in het laatste hoofdstuk zowel in een sneltreinvaart gaan als te langdradig zijn. Voor mij is het einde van een verhaal wel een belangrijk onderdeel van de leeservaring. Maar het samen lezen en bespreken maakt die leeservaring echt helemaal top!
Ik ga zeker vaker boeken van Ian McEwan lezen en raad dit boek ook aan om samen met een vriend(in) te lezen. Hele andere ervaring dan alleen lezen!

Meer recensies van eveliencm