Erg originele thriller, aanrader!

Famkeleest 25 september 2023
'De zaak van leven of dood' bestaat uit een dossier vol appjes, transcripten, interviews, hoofdstukken van research door de auteur en meer. Het boek bestaat puur uit deze dossierstukken, en heeft dus geen lopend verhaal. Wat dit tot een ontzettend originele thriller maakt, die ik heb verslonden! (Net als haar eerste boek, De hoofdrol, ook een aanrader!)

Je volt het onderzoek van misdaadauteur Amanda Bailey, die een boek schrijft over een mysterieuze sekte, waarbinnen achttien jaar geleden een nog geheimzinniger massazelfmoord is gepleegd. Er was ook een baby bij betrokken, die ze wilden 'offeren' omdat ze geloofden dat het kind puur kwaad pas. Het is een vreemd en mysterieus verhaal, en nooit heeft iemand de volledige waarheid boven tafel kunnen krijgen. Maar Amanda is gespecialiseerd in onderzoek naar true crime, en je leest haar bevindingen over de zaak.

Ondanks het feit dat het geen 'lopend' verhaal was, was 5ik direct vanaf moment één geintrigeerd door deze zaak, en was ik na elk interview nieuwsgierig geworden naar meer, omdat het onderzoek steeds vreemder en vreemder werd naarmate het onderzoek vorderde. Je denkt echt mee met de auteur en door deze originele insteek leek het net of je er zelf ook bij was en kreeg je toch een goede indruk van alle aanwezigen in het verhaal. Knap geschreven, een erg origineel en meeslepend mysterie!
Ik hoop dat haar andere boeken ook vertaald worden.

Meer recensies van Famkeleest