Een prachtig boek over vrouwen die strijden voor hun doel; vrouwen van vroeger en nu

Fardau 11 juni 2020
Een prachtig informatief boek over vrouwen die nooit opgaven en zich niets aantrokken wat anderen van hun ideeën vonden of zeiden. Allemaal hadden ze een doel, een ideaal waarvoor ze wilden of nu nog steeds willen strijden.
Bij sommige verhalen was ik er gewoon even stil van wat sommige vrouwen hebben moeten trotseren om hun doel te bereiken. Soms alleen maar omdat ze vrouw zijn...

Echt een aanrader om te lezen en hierover te praten met je kinderen vanaf ongeveer 10jaar.
Natuurlijk is het ook leuk om het boek zelf te lezen.
Het boek is makkelijk te lezen en elke heldin krijgt 2 pagina’s tekst en 1 pagina met een illustratie.

Dit boek is trouwens ook een heel geschikt boek voor leerkrachten om te bespreken met de leerlingen in de klas!

Mijn persoonlijke favoriete heldinnen waren: Maggie Doyne, Lsura Dekker, Michelle Obama, Hildegard van Bingen, Koningin Boudica, Bobbi Gibb, Annie MG Schidt, Clara Schumann, Igone de Jongh, Oprah Winfrey, Margaret Thatcher en Hannie Schaft.

Meer recensies van Fardau