Beter dan deel 1 (misverstand in the middle of nowwhere)

Fardau 03 juni 2024
Het gebeurt niet vaak dat een tweede deel van een serie beter is dan het eerste deel maar bij misverstand in the urban jungle is dat wel het geval.
Ik vond het eerste deel erg cliche; de hoofdpersonage erft een huis, er is een man bij betrokken die in eerste instantie niet bij de hoofdpersoon lijkt te passen en nog wat andere elementen die roet in het eten lijken te gooien. Om vervolgens al heel snel tot de conclusie te komen dat de hoofdpersonen door gebeurtenissen uit het verleden voor elkaar bestemd blijken te zijn.
De hoofdpersonage uit dit boek Amelia komt in deel 1 ook zijlings naar voren en het is toch wel fijn om eerst deel 1 te lezen om een compleet beeld te krijgen. Het is leuk dat het karakter van Amelia wat dieper wordt uitgewerkt dan bij deel 1 over Dorothee en mooi om te lezen hoe zij zich losworstelt uit het verleden en haar leven na jaren eindelijk in eigen hand neemt.
Beide boeken waren mijn eerste kennismaking met Lis Lucassen en waar ik bij deel 1 dus dacht “ mwah” wil ik na dit boek toch nog wel een ander boek van deze schrijfster proberen.

Meer recensies van Fardau