Schrijven en Vechtsport

Ferry76Visser 16 juni 2024
Met ontzettend veel plezier heb ik ‘De schrijver als samoerai’ van Alex Boogers gelezen. De vergelijking tussen schrijven en vechtkunst is treffend. De auteur betoogt dat de taal van een schrijver dezelfde doelgerichtheid moet hebben als een move uit de vechtsport. Hoe de auteur zijn overtuigingen uiteenzet is voor mij helder en heeft raakvlakken met mijn mening over schrijven, lezen en auteurschap. Dit boek zou eigenlijk door iedereen die het idee heeft om een roman te gaan schrijven, omdat het aanzet tot denken over de motivatie om te gaan schrijven. En zo wordt ‘De schrijver als samoerai’ van Alex Boogers in mijn ervaring een boek met toegevoegde waarde voor alle boeken die er zijn over schrijven.

Meer recensies van Ferry76Visser