Sinkhole

Ferry76Visser 20 mei 2024
‘Sinkhole’ van John Wayne Comunale is fear for fears sake. Spannend, macaber en grappig zijn de woorden die de leeservaring van het verhaal beschrijven. Daarnaast raakt het verhaal in mijn ervaring de thematiek van ‘The Pit and the Pendulem’(1842) van Edgar Allan Poe.
In de verhalen van Edgar Allan Poe zijn de personages vanuit wie het verhaal wordt verteld vaak eenzaam. En dat is ook het geval bij Reggie, de hoofdpersoon van Sinkhole. De lezer krijgt hierdoor een beeld van de mentale conditie van Reggie en de ontwikkeling die hij doormaakt.
Daarnaast laten beide auteurs ieder op hun eigen manier zien wat horror is: het is niet de pijn van het doodgaan, maar het besef van sterven. Comunale laat dat zien via een macaber kat en muis spel. Het maakt ‘Sinkhole’ voor mij tot een ideale basis voor een aflevering van ‘Tales from the Crypt.’
Een groot compliment verdient de auteur voor zijn interpretatie van de symboliek van de bus. De bus refereert in het algemeen naar vooruitgang en ontwikkeling. Comunale heeft deze betekenis met macabere ironie gebruikt in haar schaduwvorm. Geweldig!
En zo wordt ‘Sinkhole’ een verhaal dat fear is for fears sake. Macaber en ironisch raakt deze mustread van John Wayne Comunale de thematiek uit een klassieker uit het werk van Edgar Allan Poe.

Meer recensies van Ferry76Visser