Strangwater: een feest van herkenning

Ferry76Visser 11 juni 2024
Misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik in streek woon waar Gijs Wilbrink over schrijft, want ik heb enorm genoten van zijn essay over de grens tussen de Liemers en Achterhoek. Allereerst vanwege het feest der herkenning. Als de schrijver het heeft over Doesburg, Drempt en Laag Keppel dan zie ik dat omdat ik er regelmatig fiets, de plaats voor me. En de meerduidigheid van het grenzen verkennen (fysiek en geografisch) zorgt voor een subtiele literaire meerduidigheid. Daarnaast is het leerzaam, omdat ik enkele historische feiten nog niet kende over de streek, Doetinchem en de grens van de Liemers en Achterhoek. En zo wordt ‘Strangwater’ van Gijs Wilbrink een essay dat in iedere boekenkast in de Liemers en Achterhoek en plaats verdient!

Meer recensies van Ferry76Visser