The Carrow Haunt

Ferry76Visser 24 juli 2024
Een angstaanjagend sfeervolle pageturner van Darcy Coates lezen tijdens een onweer levert altijd een leuke leeservaring op. Ik niet stoppen met lezen van dit geestverhaal.
Darcy Coates is ijzersterk in atmosferische gothische horror en dat bewijst ze met ‘The Carrow Haunt’. Een vervallen huis met een beruchte paranormale reputatie, een heftig verleden, fascinerende personages, onverklaarbare gebeurtenissen en een heftige storm zorgen voor een spannend en meeslepend verhaal waar ik pas mee kon stoppen toen het boek uit was.
En dat kwam voor een deel door de spanningsvelden. Bijvoorbeeld het contrast tussen spiritualiteit en wetenschap zorgt voor situaties in het verhaal die grappig, schrijnend en spannend zijn, De auteur verdient wat mij betreft een groot compliment voor hoe ze creatief en vindingrijk deze tegenstelling gebruikt in haar meeslepende boek.
Daarnaast ben ik fan van Marjorie. Zij weet te gebeurtenissen te relativeren en zorgt voor spanning, zowel subtiel als luguber. Dit zorgt voor een geweldige dynamiek! En ze deed mij sterk denken aan de Engelse actrice Janine Duvitski, waardoor ze voor mij een van de sterkere personages is.
Veder is de angstsymboliek in ‘The Carrow Haunt’ steeds beklemmend. Op de juiste wijze wordt er naar een finale gewerkt en trekt er een diverse groep aan geesten aan het oog van de lezer voorbij, waarvan enkele de lezer bijblijven.
En dan de thematiek. In mijn ervaring gaat deze atmosferische mustread over het samenwerken als groep en het vormen van een eenheid om problemen op te lossen. Hoe verschillend iedereen ook is er is altijd een gemeenschappelijke bindende factor. Dat laat Coates heel creatief zien met griezelige ijzersterke sfeervolle beelden.
En zo wordt ‘The Carrow Haunt’ een pageturner, vanwege de spanning, atmosfeer en een mustread vanwege de boodschap die de auteur heeft voor lezers.

Meer recensies van Ferry76Visser