Teveel chaos

Filip C. 09 mei 2024
Bij De Verhalenfabriek verscheen “De bloedverwant” dat werd geschreven door Rianne Meijenburg.
Chloé heeft de moeilijke taak het ouderlijke huis te moeten ontruimen na het recente overlijden van haar vader. Eén taak die ze helemaal allen uitvoert. Tijdens deze taak komen voor haar bijzondere feiten aan het licht. Zo vindt ze een foto van haar vader met een meisje en dat meisje is zij zelf niet. Wie is het meisje en waarom staat ze bij Chloé’s vader op de foto. Chloé neemt zich voor deze zaak grondig uit te zoeken.
De verhalenfabriek staat ondertussen gekend voor kwalitatieve tussendoortjes maar deze keer is het opzet niet zo geslaagd. Het verhaal dat Rianne Meijenburg brengt heeft zeker potentie maar in de huidige vorm zit het verhaal teveel vast met haken en ogen. Sommige van de vele korte hoofdstukken geven tijdens het lezen het gevoel alsof ze niet bij het verhaal passen. Verder in het verhaal blijken die hoofdstukjes dan wel een rol in het verhaal te spelen, maar misschien zouden ze dan beter in de structuur ingewerkt moeten worden. Misschien had de auteur het Hogeberg grondiger en doordachter moeten uitwerken. Nu wordt alles gebald in een verhaal van ongeveer 120 bladzijden, waardoor bijkomende essentiële informatie ontbreekt.
Voor mij een reden om herborist slechts drie sterren te geven. Het leesplezier was meermaals echt zoek en dan was het doorbijten om het boek toch uit te lezen.

Meer recensies van Filip C.