Boeiende inhoud lijdt onder gebrekkige redactie

Floris Kleijne 01 maart 2023 Auteur
Boeiende materie en een ontluisterend inkijkje in de ontsporing van wat wellicht een rijke geest was voordat de waanzin en radicalisering er vat op kregen. Had ook 'Verwording' mogen heten. Wel eeuwig jammer dat het boek kennelijk nogal haastig in elkaar is gezet na alle doorwrochte research. Redactioneel is er nogal wat op aan te merken namelijk, van continuïteit tot herhaling tot onhandige of weggelaten introductie van nieuwe spelers. Voor mij was het daardoor een vermoeiende leeservaring. Na zoveel tijd en moeite in de research (voetnoten galore!) is de afwerking in mijn ogen echt een gemiste kans. Overigens zou het desondanks verplichte kost moeten zijn voor iedereen die denkt dat een stem op FVD ergens op slaat.

Meer recensies van Floris Kleijne