Leerzaam en verrijkend

Forina 16 juli 2024
Waarom lezen fijn is? Het is bijvoorbeeld een ontsnapping uit 'de dingen van de dag', het is ontspanning of het is leerzaam en verrijkend.
Dat de coronatijd, de coronamaatregelen en de vaccinaties geleid hebben tot uiteenlopende meningen en overtuigingen én tot breuken in familie-, vrienden- en liefdesrelaties, was mij uiteraard al wel bekend. Omdat het niet in mijn leven speelt of speelde, is dat aspect een beetje ver van mijn bed gebleven. Het lezen van 'Ik wil gewoon mijn moeder terug' van Marthe Walter heeft een kijkje is zo'n situatie gegeven: dat was voor mij heel leerzaam en verrijkend.
Het is Marthe Walter haar verhaal, maar het is niet eenzijdig, want mensen om haar heen zoals haar partner, broer, zus en therapeut, maar ook haar moeder, stellen haar vragen en houden haar spiegels voor, die mij als lezer ook aan het denken hebben gezet. Het boek leest ook nog eens als een trein en het is niet belerend of veroordelend: het is gewoon heel goed geschreven. Nou ja 'gewoon': dat is niet heel gewoon, want dat kan niet iedereen! Kortom: aanrader!
NB. een compliment voor de ontwerper van de omslag en de vormgever van het binnenwerk is ook op z'n plek!

Meer recensies van Forina