Leest vlot en met verrassende wending

Forina 16 juli 2022
Het boek 'Oevers' heb ik bijna in één keer uitgelezen: een deel op een avond en een deel de volgende middag. Dat zegt misschien iets over de omvang (met zo'n 140 pagina's niet heel dik) maar zeker óók iets over de zeer prettige, soepele schrijfstijl en uiteraard iets over het verhaal en het plot. Ik ging heel gemakkelijk mee in de gedachten van Luc en Julia: de gedachten zijn realistisch, menselijk en herkenbaar en kunnen af en toe heerlijk schuren. De beschrijving van situaties in het nu en in het verleden variëren van tragisch, gênant, realistisch tot komisch.
Ik was al lezende écht benieuwd naar de afloop: er zit een erg verrassende wending in het verhaal, maar daarover ga ik uiteraard niets verklappen. Lekker zelf lezen!
Zoals gezegd: het leest gemakkelijk en snel. Persoonlijk wissel ik graag dikke zwaardere kost af met boeken die wat vlotter gelezen kunnen worden. De dikte en de vlotheid hoeft zeker geen afbreuk te doen aan de kwaliteit van een boek. Dit boek heeft voor mij het 'goedekwaliteitsstempel' gekregen. Gewoon erg goed geschreven.
Ik ben nieuwsgierig geworden naar de drie eerder verschenen boeken van auteur Rob Waumans: Als je de stad binnenrijdt, De nacht van Lolita, De solist.

Meer recensies van Forina