Een prachtig, emotioneel en liefdevol verhaal

Francisca den Otter 16 september 2024
Een emotioneel boek, een verdrietig boek, een mooi boek, een romantisch boek, een lief boek, nou ja zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dit boek, dat zich afspeelt in 2002, begint met de mededeling van de 75 jarige Evelyn en 78 jarige Joseph aan hun drie kinderen dat ze over een jaar samen uit het leven stappen. Dit omdat de Parkinson waar Evelyn aan lijdt snel erger wordt en ze niet wil dat haar kinderen haar steeds slechter zien worden zoals zij met haar moeder, die dementie had, heeft moeten ervaren.
De kinderen zijn sprakeloos, waarom niet de natuur zijn gang laten gaan, en waarom ook Joseph, hij is toch niet ziek?

De volgende hoofdstukken zijn dan terugblikken op hun leven, afgewisseld met hoofdstukken in het heden. Aangezien Evelyn en Joseph elkaar al ruim zestig jaar kennen hebben ze nogal wat meegemaakt samen. We blikken terug op het begin van hun relatie, de geboorte van de oudste dochter, de overname en opening van de shell … inn.

Hun leven, zoals ook het echte leven, ging niet altijd over rozen en was niet altijd goud geplaveid. Ze hebben hun zorgen en verdriet gehad en aanvaard. Je hoeft het niet altijd eens te zijn met de keuzes die ze maakten, maar hun keuzes gaven hun het leven wat ze geleid hebben.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een prachtig boek vond, mooi geschreven, mooie dialogen, mooie woordkeus, absoluut een aanrader. Dit boek is een aanrader voor de liefhebbers van ‘Je bent prachtig’ en ‘Ga als een rivier’.

Characters = 9 | Atmosphere = 9 | Writing Style = 9 | Plot = 9 | Intrigue = 9 | Logic = 9 | Enjoyment = 9 | Score 9,00 = 5 sterren

Meer recensies van Francisca den Otter