Li An Phoa zet je aan het denken, en aan het dromen

FrankaWijers 29 juli 2021 Boekverkoper
Li An Phoa voert de lezer mee op haar avonturen langs rivieren op vier continenten. Het boek leest als een reisverhaal maar zit ook vol filosofie, maatschappijkritiek en inspirerende ideeën. Door haar reizen langs en door verschillende rivieren en de ontmoetingen met mensen bij de rivieren vast te leggen laat ze zien hoe slecht het met onze rivieren gaat, en hoe ontzettend hard we ze nodig hebben. Ondanks de nood van de situatie blijft ze positief over de mogelijkheid tot verandering. Deze verandering moet echter niet alleen komen door eenmalige acties en protesten, maar door onze band met water en de natuur wezenlijk te veranderen. In haar betoog is Li An Phoa waanzinnig overtuigend en inspirerend. Het boek is van groot maatschappelijk belang, maar is ook spannend om te lezen en erg goed geschreven. Ik heb het in één ruk uitgelezen, al ga ik het in de toekomst zeker in alle rust nog een keer herlezen.

Meer recensies van FrankaWijers