VERBORGEN PARELTJE

Frits 30 augustus 2024
In weer en wind doorkruist schrijfster Annejet van der Zijl elke dag het glooiende duinlandschap tussen Bergen en Egmond, vergezeld door haar trouwe hond Toby. Deze dagelijkse wandelingen, te midden van de rijke flora en fauna, bieden haar niet alleen rust, maar ook een bron van inspiratie. Zo ontstond 'Sneeuwklokjesbos', een handzaam boekje in de reeks ‘Terloops’.
Als een geschenk kwam dit verborgen juweeltje op mijn pad, en wat een ontdekking bleek het te zijn! In 'Sneeuwklokjesbos' beschrijft bestsellerauteur Van der Zijl de adembenemende schoonheid van het Noord-Hollandse duingebied. Maar ze gaat verder dan dat – verrassend genoeg brengt ze ook de levensverhalen van drie buitenstaanders die hun weg naar Bergen vonden tot leven.
Het meest indrukwekkende verhaal vond ik dat van de pionier die meer dan een eeuw geleden de basis legde voor de badplaats Bergen aan Zee. Dit is een stukje geschiedenis dat je niet wilt missen.
Annejet van der Zijl’s schrijfstijl, die u als lezer van haar bestsellers ongetwijfeld kent, schittert ook hier. Ze weet de verborgen parels van het duinlandschap op te vissen en te presenteren in een stijl die zowel poëtisch als meeslepend is. Laat je erdoor meevoeren en ontdek zelf de magie van 'Sneeuwklokjesbos'.

Meer recensies van Frits