OPBLOEIEND GELUK IN EEN VUISTDIKKE DEBUUTROMAN

Frits 19 september 2024
Wat een indrukwekkend debuut van Irene Kroon! Haar vuistdikke feelgoodroman laat je met een glimlach achter. Maar wat is een feelgoodroman precies? Het is een verhaal dat je een positief en gelukkig gevoel geeft, vol hartverwarmende personages, romantische wendingen en inspirerende levenslessen.

Na het verslinden van de 330 pagina’s van ‘Hier wil ik zijn’, maak ik de balans op. Suzan, de hoofdpersoon, is ongelukkig in haar huwelijk en besluit voor zes weken naar Los Angeles en New York te vertrekken om zichzelf te herontdekken. Daar ontmoet ze Beau, en hun geluk bloeit in een sneltreinvaart op. Het verhaal is hartverwarmend en romantisch. Hoewel er wat spanningen ontstaan met Josh, hebben deze geen blijvende gevolgen. Het goede gevoel overheerst, precies waar deze roman om draait. Suzan wist het al: ‘Hier wil ik zijn.’

Al met al een knap staaltje werk van deze debuterende schrijfster. Het boek is niet alleen mooi geschreven, maar ook prachtig vormgegeven met een kleurrijke omslag. Voor een vervolg op dit debuut zou ik zeggen: iets meer inspiratie, spanning en sensatie, en wat minder pagina’s. Van Irene Kroon gaan we zeker nog meer horen!

Meer recensies van Frits