Drie wensen en een vloek

De originele titel van dit boek is ‘Under your spell’, wanneer je deze op Goodreads bekijkt zie je een simpele groene cover waarop een deel van een gitaar is afgebeeld. De Nederlandse cover heeft een prachtige illustratie van een ondergaande zon en spreekt mij veel meer aan.

Het verhaal gaat over Clementine, ook bekend als Clemmie. Wanneer ze haar baan en vriend in een korte tijd na elkaar kwijtraakt, komen haar halfzussen in actie. Lil en Serena besluiten op een dronken avond dat ze hun jeugdritueel weer moeten herhalen. Als kinderen waren ze er van overtuigd dat ze heksen waren en hebben de uitmaakspreuk bedacht. Als volwassenen doen ze nu alle drie een wens voor Clemmie en vervloeken zij de aanstichter van haar verdiet.
Serena wens hete s*** voor Clemmie. Al snel komt zij de knappe Teddy tegen met wie zij een hete onenightstand heeft. Zullen haar andere wensen ook uitkomen? Lil heeft tenslotte de ware liefde gewenst voor Clemmie. Clemmie zelf wil graag een fijne baan.

Laat Laura Wood je betoveren met haar fijne schrijfstijl en origineel verhaal. Het boek is opgedeeld in vier delen, waarbij een kleine tijdsprong is (soms maar een week). Vanaf de eerste bladzijde wordt je als lezer het verhaal in getrokken. Het verhaal is geschreven vanuit de ik-vorm, vanuit Clemmie. Je leest haar gevoelens en gedachtes waardoor je een klik krijgt met haar. Haar persoonlijke groei en inzichten tijdens het verhaal zijn goed te volgen. De dialogen en emoties zijn duidelijk onder woorden gebracht, maar de setting is soms moeilijk voor te stellen. Naast de romantiek is er ook de nodige problematiek, zoals vader-issues, die dit boek meer betekenis geeft.
Het is een fijn luchtig verhaal om bij weg te dromen en weer te geloven in magie en wensen.

Een heerlijke meeslepende romance

Let op: dit is geen YA