Een heerlijk boek met fake dating trope

Courtney Walsh is naast schrijfster ook acteur en theaterregisseur. Ze heeft al meerdere boeken op haar naam staan, zoals “Het geluksexperiment”.

“Het spontane liefdescontract” is een heerlijk boek met fake dating trope.

Poppy Hart is plaatselijke chef-kok en eigenaar van een ontbijtrestaurant in het dorp Loveland. Helaas loopt haar restaurant niet goed en heeft ze toren hoge schulden. Naast financiële problemen heeft Poppy ook een gebroken hart.
Wanneer Poppy koffie gaat halen op een ochtend, loopt ze per toeval ijshockey sterspeler Dallas Burke tegen het lijf. Ze doet alsof hij haar vriend is en tot Poppy’s grote verbazing speelt hij nog mee ook. Poppy hoopt op goede reclame voor haar restaurant.
Dallas speelt het spel mee en kan de hulp van Poppy ook goed gebruiken. Hij heeft een reputatie als bad boy met een kort lontje, maar wil laten zien dat hij ook een zachte kant heeft. Kan hij dit bereiken met Poppy aan zijn zijde?

De oma van Dallas komt met het idee van een nep relatie. Er ontstaat een nep-romance met contract en nepdates met een einddatum. Elke Valentijnsdag is er het Hartenfestival in het dorp Loveland, dit is de einddatum voor de nep-romance.
Maar hoe langer de nep-romace duurt, hoe ingewikkelder het wordt. Poppy weet dat de relatie niet echt is, maar de vlinders in haar buik denken daar anders over...

“ʜᴏᴇ ɢᴏᴇᴅ ᴍᴏᴇᴛᴇɴ ᴡᴇ ᴇʀɪɴ ᴡᴏʀᴅᴇɴ ᴠᴏᴏʀᴅᴀᴛ ʜᴇᴛ ʜᴇᴇʟ ꜱʟᴇᴄʜᴛ ᴡᴏʀᴅᴛ?”

Wat een heerlijk romantisch verhaal is dit! Ik heb genoten van de levendige schrijfstijl. Als lezer wordt je vanaf het begin meegenomen in dit hilarische, romantische en hartverwarmende verhaal.

De personages, vooral de oma van Dallas, zijn geweldig leuk beschreven en je zult ze snel in je hart sluiten. Poppy heeft liefdevolle zussen die een grote rol spelen in haar leven, ook deze dames en hun karakters zijn gedetailleerd uitgewerkt.
Je leest het verhaal vanuit Poppy en Dallas (dual pov), dit is een leuke toevoeging voor het verhaal. Er komen leuke vergelijkingen naar andere films in het boek, zoals Pretty Woman.

Dit is één van mijn lievelingsboeken.

In het najaar verschijnt er een nieuw boek van Courtney Walsh bij KokBokencentrum, "Opgescheept met jou", deze komt op mijn verlanglijstje te staan.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez