Op weg naar de waarheid

Dit is het tweede deel in ‘De Thuishaven’ serie.
Na het lezen van het eerste deel stond deze hoog op mijn lijstje. In het eerste deel was er een open einde en bleef ik met vragen zitten. Zullen deze beantwoord worden in het tweede deel?

Het tweede deel begint met een korte samenvatting van het eerste deel.
Het verhaal gaat verder waar het eerste deel gestopt is. We lezen over Alexandra in het jaar 1950, zij besluit haar hart te volgen en naar Nederland te vertrekken. De familie van Vincent is kil en Alexandra voelt zich niet welkom. Vincent laat een andere kant van zich zien, een minder goede kant. Alexandra probeert er achter te komen welk geheim hij met zich mee draagt. Maar is hun prille relatie hier sterk genoeg voor?

Je leest ook over de Britse Penny in het jaar 2002, zij verblijft in de Verenigde Staten bij Elliott. Elliott is onvoorspelbaar en kampt met veel problemen. Penny wil graag een toekomst samen, maar gaat dit lukken? De antwoord liggen bij Alexandra. Penny is vastbesloten om antwoorden te zoeken bij zijn familie verleden. Kan Penny haar relatie met Elliott redden? Of zal zij terug gaan naar Londen?

Ik zou zo veel meer over dit boek willen vertellen, maar ik wil geen spoilers geven.
Mijn advies: ga beide boeken lezen.

Wat een prachtig, meeslepend en verassend tweeluik is dit. Beide boeken zijn prachtig geschreven en hoe de verhalen samenkomen is geweldig! Het tweede deel is nóg beter als het eerste deel.
In het tweede deel komen er emotionele gebeurtenissen ter sprake die voor kippenvel en een traan gezorgd hebben. Er komen bijvoorbeeld de onderwerpen verwerken, trauma's, rouw en verlies aan bod, dit is op een liefdevolle manier beschreven en verwerkt in het verhaal.
De karakter zijn allemaal bijzonder en worden realistisch en geloofwaardig neergezet. De setting en tijd is beeldend geschreven waardoor je als lezer het gevoel krijgt er echt bij te zijn. Dankzij de realistische en sterke dialogen wordt je het verhaal ingezogen.

Dit boek heeft diepgang en emotie, het boek is zo veel meer als een historisch roman.

Een echte aanrader voor de hopeloze romanticus, historisch roman liefhebbers en Vannessa Thuyns fans.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez