Weer zo'n stom liefdesverhaal

Katelyn Doyle schrijft al langere tijd onder de pseudoniem: Scarlett Peckham. 'Weer zo'n stom liefdesverhaal' is haar debuut onder haar eigen naam.

De titel alleen al spreek mij enorm aan en maakt mij nieuwsgierig.

Molly Marks schrijft voor haar beroep romantische comedy scenario's. Molly gelooft niet in romantiek in het echte leven. Op de middelbare school had zij een relatie met Seth Rubenstein, maar ze heeft hem gedumpt op de vooravond van hun examenfeest. Wanneer ze Seth weer tegenkomt op de middelbareschool reünie komen er toch weer oude gevoelens naar boven.

Seth Rubenstein is een hopeloze romanticus, maar heeft als beroep echtscheidingsadvocaat. Al jaren is hij aan het daten, maar nog steeds heeft hij de ware niet gevonden. Molly Marks blijft al die jaren in zijn hoofd zitten, het eerste meisje dat zijn hart brak.

Wanneer ze elkaar tijdens de reünie weer zien, leidt dit tot een dronken onenightstand... Ze gaan een weddenschap aan. Degene die het lot van vijf stellen kan voorspellen voor de volgende reünie, krijgt gelijk over de liefde. Het vijfde duo worden zij zelf.
Molly verzekert Seth een gebroken hart, maar Seth daarentegen belooft dat Molly weer in de liefde zal gaan geloven en hopeloos verliefd op hem wordt.
Wie zal er gelijk krijgen?

Het verhaal is geschreven vanuit de hoofdpersonages Molly Marks en Seth Rubenstein (dual pov). Beide personages komen tot leven op papier dankzij de gedetailleerde omschrijvingen van de auteur. Molly is de onvervalste pessimist in het verhaal, terwijl Seth de hopeloze romanticus is. De twee zijn tegenpolen waardoor je hilarische momenten en situaties krijgt.
De auteur gebruikt humor en een goede dosis sarcasme in het verhaal. De schrijfstijl is pakkend en leest heerlijk weg. Een top boek voor op vakantie (of gewoon op de bank). Als lezer verveel je je geen moment omdat er rondom de hoofdpersonages genoeg gebeurd. Familie en vrienden hebben een grote rol in het boek en worden ook goed uitgediept.
Het verhaal is verdeeld in verschillende delen, je begint bij het eerste deel: november 2018. De tijdsprongen zijn een leuke toevoeging aan het verhaal.
Naast de nodige humor, komen er ook serieuzere zaken aan bod. Molly is altijd op zoek naar bevestiging en goedkeuring van haar vader, maar zal ze die ook krijgen?

Een verhaal over liefde en tweede kansen.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez