Zuid-moeders breken niet

In dit humoristische boek maken wij kennis met de nuchtere en simpele Poppy. Zij is na haar wereldreis dolverliefd en zwanger. Ze gaat met chef-kok Alex in Amsterdam-Zuid wonen. De wereld in Amsterdam-Zuid ziet er alleen anders uit. het is een wereld van schone schijn, botox, roddels en veel wijn.
Poppy is vrij en spiritueel opgevoed en heeft een nuchtere kijk overal op. Maar wanneer zij haar kind wil opvoeden, bemoeid de moedermaffia zich overal mee. Ze wordt veroordeeld op de manier van opvoeden en zichzelf zijn. Wanneer er een belangrijk liefdadigheidsevenement op de kalender staat, waarbij man Alex een grote rol heeft, krijgt Poppy het moeilijk. Weet zij zich te weren tegen de andere moeders?

Dit is de Nederlandse Sex and the City!

Een humoristische verhaal over vrouw en moeder zijn en alle vooroordelen rondom moeder zijn.
Het verhaal is hilarisch geschreven dankzij de vlotte schrijfstijl en woordkeuzes. Je vliegt door het boek heen en het verhaal laat je ook hardop lachen. Een heerlijk boek om even mee te ontspannen.
Ook voor de niet-moeders maar wel voor de Gossip Girl en Sex and the City fans, is het een aanrader!

Leuk idee voor een toekomstig boek: Zuid-Pubers en fatbikes.

Meer recensies van Gabriella Carmen Martinez