Out of the box

George13 29 mei 2023
Beginnend aan het boek viel gelijk op dat de gebruikte zinnen net anders zijn geformuleerd en er woorden worden gebruikte die het opzoeken waard zijn. Maakt dit dat het boek niet te lezen is of niet te volgen? Nee totaal niet!

Personages worden fijn neergezet, ieder personages krijgt in het boek zijn of haar momenten, met de daarbij behorende verhalen wat maakt dat je meer en meer wilt weten over de personages.
Eenmaal in het verhaal meegenomen krijg je een goed beeld van het doel en achterliggende gedachten die in het boek naar voren komen. Je gaat een favoriete personage in het boek aannemen, krijgt een gevoel bij personen en zelfs komt er een beeld bij de straat waar bijna alles in het boek zich afspeelt.

" ik wilde het een verassing houden tot morgen, maar ik moet het aan iemand kunnen vertellen. Ik heb vorige week bericht gekregen dat ons project is goedgekeurd.' Dat is fantastisch! Ik ben dolblij. Ik wil je iets tonen voor je vertrekt. Loes stond op en haalde een doos uit de kast waarin een tiental gegraveerde plaatjes zaten"

Zorg voor je medemens, laat mensen die dichtbij staan niet aan hun lot over. Er is meer dan alleen die carrière waar de wereld om draait, ga leven in het nu, want nu is en wat komt komt.
Pak kansen die geboden op je pad komen zonder de realiteit uit het oog te verliezen.
Een mening vormen van of over de wereld om je heen, met name over de mensen die daar in leven is makkelijk gevormd, in plaats daarvan, vraag wat er speelt, het zijn allemaal medemensen die af en toe een arm om die spreekwoordelijke schouder nodig hebben, dat sterkt hun. Sociaal erg sterk waar het verhaal om draait.

De titel van mijn recensie over Buurtgetijden is "out of the box" normaliter lees ik geen romans laat staan literaire romans. Ondanks dit was het lezen van Buurtgetijden een goede afwisseling van het genre wat ik normaal lees.

Voor mij is dit boek sec gezien vier sterren waard.

Groet en veel lees plezier,
George

Meer recensies van George13