Geld is het slijk der aarde (#2024-45)

Ger van der Pluijm 14 augustus 2024
Voor ik dit boek las, kende ik Ellen de Vriend nog niet. Daar bracht mijn vrouw verandering in. Die brengt af en toe (voor ons) onbekende boeken mee uit de bieb. Dit was er ook zo één, en volgens mijn vrouw was dit boek wel iets voor mij. Klopte als een bus. Ik heb genoten. Ergens las ik een recensie, waarin stond: "een verademing om eens een thriller zonder lijk te lezen". Dat is zeker waar! Daar voeg ik dan aan toe: ook een verademing om een boek te lezen waarin de hoofdpersonage(s) geen alcoholverslaafden zijn. Dat er geen lijk in voor komt is op een haar na bijna mislukt, maar daarover kan ik zonder spoilers niets verklappen. De plot zit vernuftig in elkaar met een enigszins deels voorspelbaar einde, voor een ander deel was het dan weer wel volkomen verrassend, tenminste voor mij. Makkelijk leesbaar met korte paragrafen. 4 sterren voor dit boek en zeker, het smaakt naar meer.

Meer recensies van Ger van der Pluijm