Interessant, maar te langdradig (#2024-39)

Dit is alweer het negende boek dat ik van Robin Hobb lees! Helaas is dit het minst goede tot op dit moment. Het is een vervolg op 'De boeken van de zieners'. dus de hoofdpersoon is FitzChevalric een "ziener". In dit boek gaat hij op verzoek van zijn leermeester Chade op zoek naar de spoorloos verdwenen prins Plicht en tevens troonopvolger van koning Vlijm. Hij doet dat onder een andere naam om anoniem te blijven: Tom Dassenkop. Zijn compagnon is Nachtogen, een wolf met wie hij telepathisch kan communiceren. Zeker het is een boeiend verhaal, zoals ik van Robin Hobb gewend ben, maar het avontuur had echt geen 500 pagina's nodig met ook nog eens een compacte bladspiegel. Dit had in de helft ook gekund. Maar vrees niet, ik zal de resterende 2 delen ook met plezier gaan lezen, tenslotte is 3 sterren op 5 nog altijd een ruime voldoende (als het had gekund had ik 3,5 sterren gegeven).

Meer recensies van Ger van der Pluijm