Heel bijzonder boek (#2024-54)

Ger van der Pluijm 18 september 2024
Dit boek won de AKO-literatuurprijs in 1998. Het gaat over het standbeeld van de Engelse zeeheld Nelson.
In een aantal verschillende verhalen spreekt de verbeelding van de auteur een grote rol. Er worden diverse gezichtspunten aan dit standbeeld toegekend. Sommige met de nodige humor, andere een beetje ver gezocht. Een boek waar je van moet houden. Ik persoonlijk vond het geen top boek, maar wel zeer de moeite waard om het te lezen. Een boek van een auteur die ik nog niet kende en die weliswaar een tiental boeken op zijn naam heeft, maar het laatste is alweer van 2012!

Meer recensies van Ger van der Pluijm