Weer een meesterlijke Kay Scarpetta (#2024-55)

Ger van der Pluijm 23 september 2024
Dit is mijn derde boek dat ik van Patrcia Cornwell lees. Het is een uitgave van uitgeverij Luitingh Sijthoff, maar onder redactie van diverse kranten -waaronder Dagblad Brabants Dagblad - onder de verzamelnaam "De top thrillers collectie". Helemaal terecht dat Patricia Cornwell tot de top thrillers auteurs wordt beschouwd. Wat kan die meid schrijven zou Chantal Janzen zeggen. Spannende verhalen met in de hoofdpersoon de patholoog anatoom Kay Scarpetta. Kay snijdt niet alleen in lijken om de doodsoorzaak van slachtoffers van moorden te achterhalen, maar ze gaat op op ontdekkingstocht om die moorden op te lossen Daarbij baseert ze haar speurtochten vooral op haar intelligentie en haar kennis van de mensheid. Een soort psycholoog in de dop. Met hoe kan het ook anders een verassend slot. prachtige thriller!

Meer recensies van Ger van der Pluijm