Psychologie ten top (#2024-57)

Ger van der Pluijm 28 september 2024
Een Brusselse genaamd Leo (is dus een vrouw en geen homofiele man) leeft samen met haar vriend Simon. Ze leiden een rustig leventje samen. totdat Simon midden in de nacht thuiskomt en plotseling volledig van het padje af is. Net zo'n klein beetje maar echt volledig. Hij slaapt nauwelijks meer en werkt letterlijk dag en nacht aan zijn pas opgerichte bedrijf (een ontwerp studio voor tattoos). Een verschrikkelijk verhaal. Op zich mooi verteld door Lize Spit. Hoewel het vlot geschreven is, het verveeld geen moment, integendeel het houdt je aandacht voortdurend vast. Je denkt regelmatig: het moet niet gekker worden. Toch haalt dit boek het in mijn ogen niet bij haar debuut "Het smelt". Boeiend en de moeite waard, maar geen topper.

Meer recensies van Ger van der Pluijm