Mooi en boeiend met een inkijk in Japanse cultuur (#2024-47)

Ger van der Pluijm 26 augustus 2024
Ook dit boek van de maand is mij weer prima bevallen. Zonder die benoeming zou ik dit boek niet ter hand hebben genomen, dus dank daarvoor Hebban! Het gaat over een liefde die beschaamd wordt. Takako heeft een liefdesrelatie met een collega, die haar plompverloren zegt dat hij met een ander gaat trouwen, maar dat dat hun seksuele relatie niet in de weg hoeft te staan. Nu daar denkt Takako heel anders over, ze neemt ontslag en besluit bij haar oom in een kamertje in een boekwinkel te gaan wonen bij gebrek aan inkomsten. Daar ontdekt ze niet alleen haar liefde voor boeken en lezen maar ook mogelijk een nieuwe liefde.
Een interessant boek, temeer omdat het je ook een inkijkje geeft in de Japanse gebruiken en gewoonten, voor zover dit een getrouw beeld voor de Japanner is. Makkelijk en een toegankelijk boekje van 'maar'200 pagina's, dat is goed te doen.

Meer recensies van Ger van der Pluijm