Een over het paard getilde vrouw (meisje) (#22024-59)

Ger van der Pluijm 03 oktober 2024
Mijn zesde Camilla Läckberg, de derde in de serie Erika Falck & Patrick Hedström. Deze heeft 2 verhaallijnen, één ver in het verleden (vanaf 1923) en één in het heden. Daar moet je van houden. Soms vind ik dat goed, zoals in dit boek, zeker omdat deze twee verhaallijnen uiteraard bij elkaar komen, bij de ontknoping. In de verhaallijn uit het verleden gaat het over een verwende jongedame - Agnes- uit een welgesteld gezin 'op stand', zij is het enige kind. Ze ontmoet een arme maar knappe steenhouwer waar ze wel een avontuurtje mee wil. Dat loopt echter uit de hand. De verhaallijn uit het heden begint met de dramatische vondst van een verdronken meisje. Omdat het een thriller is, is er natuurlijk wel iets mis met deze gebeurtenis! Hoe komen deze totaal verschillende verhaallijnen toch bij elkaar? Dat maakt het boek spannend en interessant.

Meer recensies van Ger van der Pluijm