Literatuur of thriller, that's the question (#2024-60)

Ger van der Pluijm 10 oktober 2024
De plot is redelijk simpel: twee vriendinnen zijn beide schrijfster. Athena Liu is succesvol, June Hayward is geflopt. Als June op een avond op bezoek is bij Athena, is ze getuige van het sterven van Athena, die stikt in een pannenkoek. In een opwelling neemt ze het bijna afgeronde script van een nieuw boek mee, bewerkt dit gedurende meerdere maanden en brengt het onder haar eigen naam uit. Daarna ontwikkelt zich een bijna thriller waarin de vraag centraal staat of June plagiaat heeft gepleegd.
Rebecca Kuang weet dit simpele gegeven fantastisch uit te werken, met een goede ontwikkeling van de personages. Hoewel plagiaat nooit goed te keuren is, krijg je toch sympathie voor June.
Het boek leest werkelijk als een thriller. Dankzij het boek van de maand kwam ik aan het idee om dit boek ter hand te nemen, waarvoor dank.

Meer recensies van Ger van der Pluijm