Ook thrillers kan ze prima schrijven

Net als in de Harry Potter serie wordt ook deze thriller serie met Strike als hoofdpersoon, elk boek dikker. En dat is geen enkel probleem, integendeel ik hou wel van kleppers. Dat belooft wat voor deel 7 met bijna 1200 pagina's! Het is een complex verhaal, dus je moet wel geconcentreerd blijven in dit boek. Het leest super makkelijk en je wil steeds doorlezen om de bizarre moord opgelost te hebben. Fris is die moord namelijk niet, de darmen vliegen je letterlijk rond je oren. Het verhaal begint dus met een vermissing van een auteur. -Owen Quine De vrouw van deze auteur schakelt Strike (privé detective) in, omdat ze niet de politie erin gemengd wilt. Omdat de verdwijning verband lijkt te houden met het nog niet gepubliceerde manuscript van Owen Quine, Dus begint Strike een illegaal verkregen kopie van het manuscript te lezen. Het mooie van deze serie is ook dat de 'aangever' cq assistent van Strike, Robin een steeds belangrijkere rol vervuld.

Meer recensies van Ger van der Pluijm