Mooi en meeslepend

Gerda Brodelet 18 juni 2024
'Avondrood' is deel 3 in de reeks rond het Waldfriede-ziekenhuis in Berlijn. In dit boek leven we vooral mee met de personages tijdens de oorlogsjaren waarbij Waldfriede zeker niet ongemoeid gelaten wordt.
De vaste personages blijven maar we maken nu vooral kennis met Helene, arts-assistent. Het is opnieuw een meeslepend verhaal geworden met opnieuw aandacht voor de realistische historische feiten in die tijd.
In het begin van elk boek uit deze reeks heb ik altijd moeite om in het verhaal te geraken, maar plots zit ik in een stroomversnelling en kan ik het boek nog maar moeilijk wegleggen.
Eens de oorlog uitgebroken is, word je echt meegezogen in het verhaal en de moeilijke omstandigheden.
Benieuwd hoe deze reeks zal eindigen!

Meer recensies van Gerda Brodelet