Begin van een historische reeks

'Gloriedagen' is het 1ste deel van een historische reeks rond een ziekenhuis Waldfriede in Berlijn.
Ik heb al enkele reeksen gelezen van Corina Bomann en die bekoorden mij onmiddellijk, nu is dit voorlopig niet het geval.
We volgen vooral Louis Conradi, die zijn schouders zet onder de verbouwing van een Berlijns ziekenhuis, maar ook Hanna Richter, een jonge verpleegster.
Ik vond het een mooi verhaal, maar ik miste toch wel wat voortvarendheid want soms werd zelfs wat langdradig. Naar het einde toe, kwam er wat meer snelheid in het verhaal.
Interessant was wel dat de auteur ons laat kennismaken met een strenge geloofsorde: de zevendedagsadventisten.
Zoals ik Bomann ken, is het nu ook weer een mix van historische feiten met een fictief verhaal. Doorheen het verhaal ontmoeten we heel wat personages, maar een echte uitdieping is er niet.
Hopelijk verlopen de volgende delen anders met wat meer verhaal en avontuur.

Meer recensies van Gerda Brodelet