Mooi vervolg

'Lichtpunt' is het vervolg op 'Gloriedagen' en heel wat beter ook. In het 1ste deel hebben we eigenlijk slechts kennisgemaakt met enkele vaste personages maar veel is er niet gebeurd.
Het 2de deel is veel meeslepender, een mooier verhaal en er gebeurt wel een en ander. De familie Conradi en zuster Hanna blijven de hoofdrol spelen maar er komen nog heel wat andere personages bij, o.a. Lilly en professor Kirsch.
We zitten in de woelige jaren 1930 en stilaan komen de problemen rond het Jodendom aan het licht. Interessant is ook de verdere uitbouw van de geloofsovertuiging van de Waldfriede-familie. De auteur hecht eveneens veel belang aan de geschiedenis.
Ik vond dit boek een geslaagde combinatie van realiteit en romantiek. Op naar deel 3!

Meer recensies van Gerda Brodelet