Mooie afsluiter

Gerda Brodelet 28 juni 2024
'Ochtendgloren', het laatste deel van een prachtige meeslepende reeks rond het Berlijnse Waldfriede-ziekenhuis.
We beginnen dit boek in 1948, het ziekenhuis en de bewoners moeten nog bekomen van de oorlogsjaren. We volgen dr. Conradi en Hanna verder, maar daarnaast komen enkele nieuwe personages die nu ook een hoofdrol zullen spelen.
Vlot verhaal, soms wat langere delen die misschien wat korter konden maar nu zat ik al van bij het begin in het verhaal wat bij de vorige delen niet altijd het geval was.
De auteur heeft ook nu weer fictie en historische feiten mooi verweven.
Interessant is bij elk boek het nawoord waarbij Bomann duidelijk aangeeft wat zij toegevoegd heeft om wat romantiek in het verhaal te brengen.
De volledige reeks kan ik enkel aanraden!

Meer recensies van Gerda Brodelet