Het is goed voor een mens om af en toe een kinderboek te lezen.

GodertWalter 15 januari 2022 Boekverkoper
"Ik vind dat het goed voor een mens is om af en toe een kinderboek te lezen. Als je dan een kinderboek pakt, dan weet je dat je met Annet Schaap altijd goed zit; Lampje behoort toch wel tot de moderne klassiekers. Hetzelfde kan ook worden gezegd van De Meisjes, waarin sprookjes worden herverteld met de meisjes in de hoofdrol. Onder de verhalen zitten maatschappijkritische vragen: hoe kijkt de maatschappij naar vrouwen, naar mannen, naar schoonheid, de natuur, dieren? En is dat wel zo vanzelfsprekend?" - Lilian Zielstra

Omschrijving:

Een schone slaapster die niet meer ontwaakt, een kikker die maar geen prins wordt, een meisje dat een monster is: Annet Schaap bewerkte zeven bekende sprookjes, vijf van de gebroeders Grimm en twee van Charles Perrault, tot verrassende vertellingen over zeven meisjes met allemaal hun eigen dromen en verlangens, meisjes die niet langer sprookjesfiguren zijn maar mensen van vlees en bloed.

Meer recensies van GodertWalter