Plots kan je leven op zijn kop staan

Gundiscover 04 oktober 2024
REVIEW ⭐️⭐️⭐️
Boek: Prima Facie
Auteur: Suzie Miller
Uitgeverij: @uitgeverijlannoo
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
In dit boek komt een briljante strafrechtadvocaat plots oog in oog te staan met het rechtssysteem dat toch niet helemaal is wat ze ervan verwacht had. Nadat ze zelf slachtoffer werd van een zedendelict wil ze kost wat kost opkomen voor de vrouwen die zich in een gelijkaardige situatie bevinden en dat zijn er maar liefst 1 op 3! Of ze daarin slaagt kan je lezen in dit verhaal.

De eerste vraag die in mij opkwam toen ik in dit boek begon was of dit wel iets voor mij zou zijn? Het is een heel ander genre dan dat ik normaal lees. Tegen het einde van het eerste hoofdstuk was ik mee maar het blijft een beetje een boek buiten mijn comfortzone. Ik vond ook dat het eerste deel (voor de harde feiten) nogal langdradig was. Maar is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Voor mij was deel 2 het beste stuk.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Sommige hoofdstukken waren voor mij niet altijd evengoed te volgen. Ik had ook soms niet door wie tegen wie aan het praten was. Ik vond het wel boeiend om wat meer zicht te krijgen op de wereld van het gerecht. Het boek is gebaseerd op een West End en Broadway monoloog en is nu te zien in Nederlandse theaters.
⠀⠀⠀⠀⠀

Meer recensies van Gundiscover