De bloedrode sluier

Hamster01212 11 juni 2024
Célie heeft zich altijd als de perfecte dochter gedragen, daarom waren velen ook verbaasd dat ze zich als eerste vrouwelijke jager aansloot bij de Chasseurs. Ze moet zichzelf nog bewijzen tegenover de andere jagers, want die vinden niet dat ze daar thuis hoort. Het helpt ook niet dat haar verloofde, Jean Luc, de kapitein van de jagers is en haar voor al het gevaar probeert te beschermen.

Célie komt erachter dat er herhaaldelijk lichamen zijn gevonden. Deze hebben allemaal gemeenschappelijk dat ze zijn leeggezogen tot de laatste druppel bloed. De enige zichtbare verwonding zijn twee puntjes in hun nek. Niemand had Célie bij het onderzoek betrokken en nu wilt ze zich bewijzen door alleen op onderzoek uit te gaan. Alleen brengt dit haar naar een onbekende plaats, waar wezens voorkomen waar ze nog nooit van had gehoord.

‘De bloedrode sluier’ speelt zich af in de wereld van de ‘Heks & Jager’ trilogie, na de gebeurtenissen uit het laatste boek. Hierin volgen we Célie, maar ook de andere bekende personages komen nog voor. Hierdoor is het wel aan te raden eerst de trilogie te lezen. Het verhaal is wel te volgen zonder deze gelezen te hebben, maar dan kunnen sommige namen of verwijzingen naar het verleden niet altijd duidelijk overkomen.

De eerste drie boeken vond ik steeds minder worden, dus ik had niet al te hoge verwachtingen van nog een boek. Maar gelukkig was dit boek weer een stuk beter. De nieuwe personages en de nieuwe missie maakten het interessant om terug over deze wereld te lezen.

Célie is een aangenaam personage om over te lezen. Ze heeft in het verleden al veel meegemaakt en daarom zien haar vrienden haar als een kwetsbaar iemand. Je voelt hoe gefrustreerd ze hiervan wordt, want ze wilt ook gewoon normaal behandeld worden. Maar ondanks dat ze het niet altijd eens is met hoe ze behandeld wordt, heeft ze alles over voor haar vrienden. Haar gevoelens worden duidelijk overgebracht bij de lezer en het is zo mooi om haar doorheen het verhaal te zien groeien.

De spanning zit redelijk verdeeld in dit boek. Meestal was er genoeg aanwezig waardoor ik verder wou lezen, maar op andere momenten miste ik de spanning en werden de scènes wat langdradig. Wanneer het boek bijna uit is, bouwt de spanning op, om te eindigen met een grote cliffhanger. Het liefst wil je meteen het volgende boek erbij nemen, maar hier moeten we helaas nog even op wachten.

‘De bloedrode sluier’ is een nieuwe reeks die volgt op de ‘Heks & Jager’ trilogie. Het eerste boek was alvast een goed begin van de reeks en het einde maakt dat ik zeker het vervolg wil lezen.

Meer recensies van Hamster01212