De duik

Hamster01212 13 juli 2024
Cass woont op het mooie eiland Koh Sang in Thailand. Ze woont hier al een aantal jaar en is hier een nieuw leven begonnen. Haar oude leven wilt ze het liefst zo snel mogelijk vergeten. Ondertussen werkt ze als duikinstructeur en begeleidt toeristen tijdens hun eerste duik. Ze is zelf betoverd door de onderwaterwereld en wilt dit delen met zoveel mogelijk mensen. Als ze met een nieuwe groep voor de eerste keer gaat duiken, gaat alles mis. Er wordt tijdens de duik een lijk ontdekt. Dit is ook niet het eerste lijk dat wordt gevonden op het eiland. Eerder die maand was er nog een vrouw dood gevonden. Daarbij komt nog dat Cass ineens dreigbrieven krijgt. Is haar geheim nog wel veilig?

Het boek begint met een spannende en mysterieuze proloog. Daarna gaan we iets terug in de tijd en lezen we afwisselend vanuit de twee vrouwen Cass en Brooke. Je krijgt een uitgebreide introductie van alle personages en de omgeving. Het leest heel aangenaam en door de goede beschrijvingen voelt het ook meteen alsof je zelf op het mooie eiland bent. Tussendoor komen er een paar mysterieuze elementen in voor, zodat je toch niet zou vergeten dat het eiland toch niet de ideale vakantiebestemming is.

Na een tijd komt de spanning echt op gang. Het wordt zoeken naar aanwijzingen en proberen deze in het grote geheel te laten passen. Op het einde van het verhaal lukte dit pas, omdat je af en toe tussendoor op een fout spoor wordt gebracht. Het daardoor onverwachte einde is dan ook een mooi einde van het verhaal.

De personages zijn allemaal mysterieus en dat maakt het wat moeilijker om je echt goed in te leven. Sommige beslissingen die ze maken voelen dan ook onrealistisch. Dit geldt niet alleen voor de twee hoofdpersonages. Op het eiland maken we ook kennis met een aantal vrienden van Cass en deze hebben ook allemaal iets geheimzinnigs. Je wilt er meer over weten, maar leeft niet met ze mee. Wel zorgt dit allemaal mee voor de mysterieuze, verdachte sfeer van het verhaal.

De duik was een goede thriller die je meeneemt naar een mooi eiland en je tegelijkertijd laat zoeken naar een moordenaar. Alleen de connectie met de personages is minimaal.

Meer recensies van Hamster01212