Rule of the aurora king

Hamster01212 26 juli 2024
Lor wordt meegenomen uit de kerkers van de Zonnekoning. Alleen wordt ze nu gevangengehouden door de Auroraprins, Nadir. Hij wilt antwoorden van haar, maar Lor wilt vooral haar familie terug. Uiteindelijk besluit ze toch om samen te werken met Nadir omdat ze iets belangrijks gemeen hebben. Alleen moeten ze eraan denken te blijven opletten, want Lor blijft wel iemand die gezocht wordt door machtige personen.

Dit verhaal voelde voor mij anders aan dan boek 1. Het verhaal gaat gewoon verder, maar de actie en spanning in het eerste boek, miste ik in dit tweede deel. Dit verhaal was eerder een soort zoektocht met veel extra informatie over de wereld. Deze informatie zal wel belangrijk worden in de volgende boeken, maar voor dit boek voelde het alsof er amper iets gebeurde. Ik had op bepaalde momenten dan ook moeite om verder te lezen.

Wat ik wel interessant vond, was het nieuwe perspectief dat erbij kwam, dat van Serce. Dit speelt zich meer dan 200 jaar eerder af en geeft een kijk op hoe het er toen in het koninkrijk Hart aan toe ging. Dit was ook een aangename afwisseling in het verhaal wat ervoor zorgt dat het niet te eentonig wordt.

Ook zie ik dat alles van dit boek kan opbouwen naar een spannender derde boek. Dit zorgt ervoor dat ik toch nog altijd benieuwd blijf naar deze reeks en ook zeker van plan ben het derde boek te lezen. Want ik blijf Lor nog altijd een aangenaam, realistisch personage vinden en vind het fijn om meer over haar te lezen.

Meer recensies van Hamster01212