Typisch Nesser!

Han002 18 augustus 2023
Een goede come back na het vorige deel dat te veel voortkabbelde naar mijn smaak. Dit boek doet recht aan deze prachtige reeks. Barbarotti en Backman doen op geheel eigen wijze en gezien het corona is, vooral niet te snel , onderzoek naar drie verdwijningen in de schrijferswereld. Het boek biedt gelukkig geen sleutelrolman maar een boeiende puzzel die aan het einde logisch wordt opgelost. Het is niet de spanning maar meer de ontnuchtering die dit boek heerlijk maakt. Ik hoop dat Nesser nog langer doorgaat met deze reeks omdat het meer is dan het thrillergenre. Nesser zorgt voor relativering en de zo broodnodige humor.