Lezersrecensie
Omgaan met controverse en polarisatie in de klas
2,5 sterren
Ik las dit boek in het kader van mijn job als projectmedewerker inclusief onderwijs aan een universiteit.
Dit boek bestaat uit drie delen: de maatschappelijke context omtrent controverse en polarisatie in de klas, enkele theoretische grondslagen en een aantal praktische handvaten.
De eerste twee delen kwamen op mij nogal chaotisch over, bevatten veel herhaling en boden voor mij persoonlijk weinig meerwaarde bovenop de kennis die ik al had van dit onderwerp. Ook jammer dat er zo sterk gefocust werd op controverses tussen moslimjongeren en niet-moslimjongeren, alsof dit fenomeen zich niet veel breder kan voordoen. Het derde deel boodt daarentegen wel een aantal handige kaders om om te gaan met controverse en polarisatie in de klas waarop ik mogelijks nog terugval in de toekomst.
Ik las dit boek in het kader van mijn job als projectmedewerker inclusief onderwijs aan een universiteit.
Dit boek bestaat uit drie delen: de maatschappelijke context omtrent controverse en polarisatie in de klas, enkele theoretische grondslagen en een aantal praktische handvaten.
De eerste twee delen kwamen op mij nogal chaotisch over, bevatten veel herhaling en boden voor mij persoonlijk weinig meerwaarde bovenop de kennis die ik al had van dit onderwerp. Ook jammer dat er zo sterk gefocust werd op controverses tussen moslimjongeren en niet-moslimjongeren, alsof dit fenomeen zich niet veel breder kan voordoen. Het derde deel boodt daarentegen wel een aantal handige kaders om om te gaan met controverse en polarisatie in de klas waarop ik mogelijks nog terugval in de toekomst.
1
Reageer op deze recensie