Miscommunicatie: veelbelovend debuut!

Hanneke van de Water 23 november 2020
Het hoofdpersonage in Miscommunicatie is Anna Moreliz. Anna is freelance journaliste en getrouwd met Kevin Moreliz, een succesvol advocaat die samen met zijn vader een advocatenkantoor runt.

Wanneer Anna voor enige tijd geen opdrachten onder handen heeft en Kevin het juist enorm druk heeft met een zaak tegen bouwbedrijf Builder Construction, komen er wat haarscheurtjes in het huwelijk van de twee.

Anna probeert het gedrag van Kevin in eerste instantie te vergoelijken en gooit het op de zaak Builder. Haar journalistieke nieuwsgierigheid naar het geheimzinnige bouwbedrijf doet haar bewegen zelf het een ander uit te zoeken. Zij verzwijgt haar onderzoek echter voor haar man en beste vriendin, Steffy.
Wanneer er zich een groeiend aantal vreemde gebeurtenissen voordoet, gaat Anna er vanuit dat ze paranoia wordt door haar onderzoek. Is dat het geval, of is er meer aan de hand? Je leest het in Miscommunicatie.

“Ik zat verstijfd op de bank. Voor het raam stond een zwarte gedaante naar binnen te kijken, het keek naar mij. Mijn hartslag schoot omhoog. Ik had geen idee wat er aan de hand was, waarom er naar me gekeken werd, maar iedere cel in mijn lichaam zei me dat ik in gevaar was.”

Met Miscommunicatie beleeft Moulay haar romandebuut en het mag gezegd; het is een zeer veelbelovend debuut. Zijn haar zinsopbouwen hier en daar nog wat ongemakkelijk en stuit de geoefende lezer soms op een wat vreemde woordkeuze, het is Moulay graag vergeven, want wat een heerlijk verhalend vermogen heeft deze auteur.

“Het was dom om in te gaan op het vreemde verzoek, om midden in de nacht in een bos af te spreken met een wildvreemde. Na alles wat er was gebeurd had ik beter moeten weten. Er waren vast andere manieren te bedenken om achter de waarheid te komen, manieren die veiliger waren.”

Haar schrijfstijl is vlot en toegankelijk en haar personages zijn eigentijds en herkenbaar. Het feit dat de auteur ervoor heeft gekozen het verhaal in eerste persoon te schrijven brengt hoofdpersoon Anna heel dicht bij de lezer. Moulay bouwt haar verhaal en de spanning goed op. Kortom, een veelbelovend debuut van een auteur waar we hopelijk nog veel van gaan horen/lezen.

De auteur
Tebrina Moulay (1984) woont samen met haar man in het Noord-Hollandse Heerhugowaard. Op haar website Proudweirdo.nl deelt zij haar eigenaardigheden en uitgesproken mening over diverse onderwerpen, veelal met een humoristische insteek. Met Miscommunicatie laat Moulay een andere kant van zichzelf zien.

Uitvoering
Uitgeverij Proud Weirdo