Deel 1 uit de serie Werkelijk waar

Hannie 18 augustus 2024
Liv heeft haar opleiding als coupeuse afgerond en ze krijgt een baan bij de prestigieuze bruidszaak Tule en Kant. Nadat de eigenaresse is overleden, neemt haar dochter Bianca de zaak over, maar al snel blijkt dat de winkel verlies draait. En wat Liv gehoopt had, dat haar ontwerpen in de etalage zouden prijken, wordt zeker niet waar gemaakt. Haar beste vriendin Janine heeft haar al aangegeven dat ze een van haar bruidsjurken zal dragen op haar eigen bruiloft. Het enige wat nog op zich laat wachten, is het huwelijksaanzoek van Harm.

Dan roept Liv’s buurvrouw Flore haar hulp in en met groot succes. Flore introduceert haar dan in de vriendengroep, waarin ze warm onthaald wordt. Alleen een van hen is het niet eens met haar komst. Waar kent ze hem toch van? Deze groep laat haar kennismaken met de wereld van LARP, fantasy en cosplay. Met veel enthousiasme legt ze zich toe op het maken van kleding hiervoor. Ook geeft ze haar kennis graag door aan anderen, wat een groot succes wordt.

Denise Meijer heeft een vlotte schrijfstijl. Tevens gebruikt ze de nodige humor, waardoor het een sprankelend verhaal wordt. We leren de verschillende personages goed kennen en ook zien we prille relaties ontstaan. Enkele verrassende wendingen zorgen ervoor dat je door wilt blijven lezen. En het einde bevat een ongelofelijke cliffhanger, zodat je eigenlijk meteen met deel twee verder wilt gaan. Helaas moeten we daar nog even op wachten.

Met een beetje fantasie is een grappig verhaal met alledaagse gebeurtenissen, wat er tevens voor zorgt dat het verhaal wat voortkabbelt. Pas op de helft komt er meer vaart in, tot het boek eindigt met die geweldige cliffhanger. Dat maakt heel nieuwsgierig naar deel twee en hopelijk zit de vaart er dan vanaf het begin in. Ongemerkt heb je wel kennis gemaakt met de wereld van cosplay. Het is echt geen bezwaar er van tevoren niets van af te weten, Liv wordt er ook geleidelijk aan vertrouwd mee.

Deze nieuwe feelgoodverhaal met Een beetje fantasie als eerste deel is een veelbelovende serie die rustig begint, maar hopelijk een snel en vlot vervolg gaat krijgen.

Meer recensies lezen? Neem een kijkje op indeboekenkast.com.

Meer recensies van Hannie