ontroerend boek

Hansie 24 december 2023
Mijn dochter moest dit boek voor Engels lezen en vroeg mij om het ook te lezen zodat we konden oefenen. Dat is dan zo’n onverwachts pareltje die ik zelf nooit uitgekozen zou hebben. Het boek wordt vanuit de verschillende gezinsleden verteld, inclusief een advocaat en zijn exvriendin. De zorgen en angsten van de ouders voor hun doodzieke dochter kruipen onder je huid. De gevoelens van de drie pubers worden ook levensecht beschreven. De jongste dochter wil niet meer als donor voor haar zus fungeren en zo start het boek met de zoektocht naar een advocaat en daarna de start van een proces tegen haar ouders. Afwisselend met huiselijke taferelen en de nooit stoppende ziekenhuisbezoeken. Hartverscheurende taferelen wat het is om zo ziek te zijn en wat het doet met een gezin. Mooie teksten ook in het Engels. En wat een onverwachts einde. Een paar keer diep moeten slikken en traantje moeten wegpinken.

Meer recensies van Hansie