"Als Adam en Eva..", liefde zonder voorgeschiedenis

Hanske Plenge 27 januari 2022 Boekverkoper
"Als een soort Adam en Eva...", blanco liefde tussen twee veertigers, Helen en Leo, zonder uitwisseling van elkaars verleden. Kan dat? Nelleke Noordervliet schrijft hierover en het blijkt knap lastig te zijn. Het wordt een spel van afstoten en aantrekken. Inclusief een oud-Grieks rollenspel, in tijden van hedendaagse Corona.
Helen met de directheid en humor van een Rotterdammert, worstelend als boekhandelaar(*!) in Kralingen. Leo komt minder uit de verf, hij loopt ook vast in zijn zoektocht over zijn voorgeschiedenis. Hun liefde zonder kennis van het verleden loopt tegen grenzen aan maar samen 'kunnen ze dit'.
Voor mij als geboren en getogen Rotterdamse is het extra genieten vanwege de herkenning, met Leo mee dwalen door de straten en picknicken aan de Plaszoom. Gers boek!

* Citaat: "De Zeven Zussen" waren haar zwemvleugeltjes.

Meer recensies van Hanske Plenge