Wat een complottheorie!

Head in the books 10 december 2021
Het verhaal
Wanneer Katharina de kans krijgt om te werken aan boord van een schip dat naar Amerika vaart, hoeft ze hier niet lang over na te denken. Zo kan ze weg van huis en met haar verloofde een nieuw leven starten in een nieuw land. Door financiële problemen zit haar familie aan de grond en moet Katharina hard werken om het leven zo goed mogelijk te maken. Haar broer werkt bij een maatschappij dat bezig is met het maken van cruiseschepen, waaronder het nieuwe schip Titanic.

Katharina hoort van haar broer dat de maatschappij met slechte dingen bezig is. Ze zouden een schip dat niet meer voldoet hebben gewisseld met de Titanic en zijn van plan om de Titanic tot zinken te brengen. Katharina gelooft dit allemaal niet en kijkt er echt naar uit om met haar verloofde aan boord te stappen van dat schip, hun nieuwe leven te gemoed.

Haar broer volgt haar het schip op en doet er alles aan om het zinken tegen te houden. Op haar beurt doet Katharina er ook alles aan en waarschuwt ze haar collega’s en zelfs passagiers. Maar geloven ze haar voor het te laat is? En kan ze iedereen redden?

Mijn mening
Wauw! Dit verhaal is misschien gebaseerd op een complottheorie, maar ik geloofde het helemaal. Het zit zo goed in elkaar dat je soms zelfs het gevoel hebt dat je naast Katharina op het schip staat.

Katharina is soms een beetje naief, maar dat maakt het verhaal echt niet slecht. De gebeurtenissen volgen elkaar in goed tempo op waardoor je geboeid blijft tot het einde. Ook nadat het schip is gezonken. Er zitten hartverscheurende scénes is, maar ook mooie momenten. Ik heb soms gelezen met tranen in mijn ogen.

Dikke pluim voor Lotte van den Noort!

Aanrader?
Dit boek is heel zeker een aanrader als je houdt van historische verhalen (want ik vind dat verhaal echt zou kunnen zijn gebeurd). Ik ga zeker nog meer lezen van haar.

Meer recensies van Head in the books